Усвояване и трансфер на понятията в урока по литература

Класификация на задачите по математика

В зависимост от описанието на модела-задача различаваме следните видове задачи по математика

  • математически задачи описанието съдържа само математически термини и символи (Умаляемото е 3 пъти по-малко от най-голямото двуцифрено число, а умалителя е с 3 по-голямо от най-малкото двуцифрено число. Намерете разликата.Отговор : 99:3-(10+3)=20); 

  • текстови (словесни) задачи, както и задачи от други предметни области, които се решават, като се построи математическия им модел (т.е. решаването им се свежда до решаване на математически задачи) – освен математически термини и символи, описанието на задачата-модел съдържа и други термини, думи и символи (Турист изминал за 4 дена 99 км, като през третия ден е изминал 3 пъти по-малко. През първия ден изминал 10 км, а през втория с 3 км повече. С колко километра е изминал през третия ден повече от втория? Отговор:  99:3-(10+3)=20).  
    Класификация на задачите по математика

В зависимост от съдържанието на математическите задачи, те биват: 

  • Аритметични задачи;
  • Алгебрични задачи; 
  • Геометрични задачи и др. 

В зависимост от преобладаващата математическа дейност задачите по математика биват: 

  • задачи за изчисление;
  • задачи за доказване;ид
  • задачи за построение. 

 В зависимост от степента на известност на метода на решаване, задачите по математика се делят на: 

  • Алгоритмични задачи; 
  • Полуалгоритмични задачи;
  • Евристични задачи. 

В зависимост от броя на така наречените задачи-компоненти в структурата на решението им, задачите биват: 

  • прости задачи – решението съдържа еднократна математическа дейност (едно пресмятане, едно прилагане на свойство и т.н.);
  • съставни задачи – разчленяват се на няколко прости задачи (задачи-компоненти). 

В зависимост от дидактическата цел на решаване, задачите се делят на: 

  • Познавателни задачи – при разкриване на ново знание (при изучаване на нов материал и при проблемно обучение); 
  • Тренировъчни задачи – при изграждане на трайни умения и навици и за качествено овладяване на математическите знания; 
  • Развиващи (нестандартни) задачи – изискващи творческо мислене, досетливост и др.; 


Коментари